کدام بهتر است؟ گلکسی اس4 یا آیفون 5

بنز بهتر است یا بی ام و؟ این روزها انتخاب در دنیای گجت های دیجیتالی مصداق همین سوال است . مثلا با وجود گذشت ماه ها هنوز هم بسیاری در انتخاب محصولات اپل و سامسونگ شک دارند.با وجود اینکه یک سال از تولد آیفون 5 میگذرد اما هنوز رقیب سرسخت گوشی های تازه نفس است.محصول جدید سامسونگ هم از قبل تولد تاکنون گرد خاک به پا کرده اما انتخاب و اولویت شما چیست ؟ ترجیح میدهید با 2 میلیون و 500 هزار تومان صاحب آخرین نسخه 16 گیگابایتی آیفون با سیستم عامل ios6 شوید یا با 200 هزار تومان کمتر بپردازید و گلکسی اس 4 با اندروید 4.2 در دست بگیرید؟ در این مقاله شما را با مهمترین ویژگی ها و اولویت ها آشنا میکنیم .

بزرگ و کوچک بودن

وقتی گلکسی اس4 را با HTC One مقایسه میکنیم ، تفاوت نسبتا جزیی در اندازه دارند اما وقتی صحبت از آیفون 5 میشود ، گلکسی اس4 ده درصد بلند تر و 19 درصد پهن تر است. اما اندازه کدام بهتر است ؟ اگر دست شما کوچک است یا ترجیح میدهید با یک دست گوشی تلفن همراه را در دست بگیرید حتما عاشق آیفون 5 میشوید چرا که با یک انگشت تمام صفحه را در دست دارید . نکته بعدی اینکه اگر اهل پوشیدن شلوار جین هستید یا به حمل کیف عادت ندارید باز هم باید آیفون 5 بهترین انتخاب است . باید بگویم امروزه بیشتر تلفن های اندرویدی شبیه به کامپیوترهای قابل حمل هستند .

S4vsIPHONE5-Design

 

لاغر و لاغرتر

نسل پنجم ایفون با وزن 112 گرم ، سبک تر از گلکسی اس 130 گرمی است . گلکسی اس 4 مانند تمام محصولات سامسونگ از پلاستیک ساخته شده البته به هیچ عنوان احساس نمیکنید که گوشی در دست گرفته اید. در حالی که ایفون از آلومینیوم گران و فشرده ساخته شده است تا شیک،زیبا و در عین حال سبک باشد .هرچند آلومینیوم از پلاستیک گران تر است اما اپل فناوری پیشرفته ای برای ساخت آیفون به کار برده است . علاوه بر آن آیفون 14 درصد از اس4 لاغر تر است . آیفون 5 سبک ترین گوشی هوشمندی است که تاکنون ساخته شده.

S4vsIPHONE5-Design1

صفحه نمایش 

اس 4 از یک صفحه نمایش 4.99 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن 1080*1920 بهره مند است. به بیان ساده تر این بهترین صفحه نمایش AMOLED که تا بحال در تلفن همراه استفاده شده است.آخرین نسل از آیفون از یک پانل IPSLCD چهار اینچی با رزولوشن 1136*640 برخوردار است. با وجود اینکه تراکم پیکسلی آیفون 5 کمتر از اس 4 است اما صفحه نمایش رتینای آن به طرز قابل توجهی در نمایش رنگ های طبیعی دقیق است.

بیشتر بخوانید  گوشی Galaxy Z Flip 4 سال آینده تیراژ تولید بیشتری دارد

S4vsIPHONE5-Display2

 

نرم افزار

اگر از یکی از خانواده های آیفون قبلا استفاده کرده باشید میدانید که همه چیز شبیه ، واضح و درست مثل همیشه و تا حدودی تکراری است. در مقابل اندروید امروزه محبوب ترین سیستم عامل اندروید به شما میرود .نکته مهم اینجاست که تحولات اندروید نه تنها رئی کاغذ و آمار بلکه در تجربه واقعی نیز قابل لمس است . سامسونگ با استفاده از Touch Wiz دسته ای از نرم افزارهای کنترلی به گوشی اضافه کرده که بیشتر باعث سرگیجه کاربر میشود . کارهایی مثل تکان دادن گوشی در هوا یا اگر هنگام پخش ویدئو صورت خود را از گوشی دور کنید ویدئو متوقف میشود . سوالی که برای کاربران گلکسی پیش می آید این است که چکونه از این شرایط سخت خلاص شوند؟

S4vsIPHONE5-Apps

سخت افزار داخلی 

اگر به اعداد و رقم نگاه کنید همه چی به نفع گلکسی اس4 است پردازنده دارای هسته های بیشتری است(1.9 گیگاهرتزی 4 هسته ای در مقابل 1.3 دو هسته ای). همچنین رم سامسونگ دو برابر آیفون است (2 گیگابایت در مقابل 1 گیگابایت) . در کل اس4 پردازنده و گوشی قوی تری است.

در ویدئوی زیر به صورت کاملا تخصصی این دو گوشی را با هم مقایسه کرده است

[hitasoft_player id=4]

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کدام بهتر است؟ گلکسی اس4 یا آیفون 5

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *