دستگاه های هوشمند باعث اعتیاد کاربران می شود.

گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ

براساس تازه ترین گزارش ها و تحقیقات انجام شده ، محققان به این نتیجه رسیده اند با گسترش استفاده از گوشی های هوشمند با صفحه نماش بزرگ اعتیاد کاربران به استفاده زیاد و بی مورد از این دستگاه ها را افزایش داده است.

به گزارش گروه علم و فناوری زوم تک به نقل از سی ان ان ، این محققان اعلامن کردند هر قدر صفحه نمایش گوشی های هوشمند بزرگتر باشد، کاربران بیشتر برای مشاهده فیلم ، استفاده از GPS ، و یا استفاده زیاداز شبکه‌های اجتماعی وسوسه می شوند.

طبق گزارش گروه ان دی پی کاربران امریکایی که گوشی های هوشمندشان دارای صفحه نمایش بزرگتر از 4.5 اینج است ، 44 درصد بیشتر از کاربران دیگر در دنیای اینترنت به کاوش می پردازند ، البته بیشتر این جستجوها در اینترنت بدون هدف و تنها به دلیل اعتیاد به کسب اطلاعات به درد نخور انجام می گیرد گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ ماهانه 7.2 گیگابایت اطلاعات را دریافت می کنند ، گوشی های هوشمند کوچکتر در مقایسه با این ها حدود 5 گیگا بایت اطلاعات را دریافت می کند .

رفتار کاربران شاید به این دلیل باشد که نمایشگرهای بزرگتر بیشتر از کوچکترها کاربران را وسوسه می‌کنند تا در اینترنت و در میان اپلیکیشن‌‌های آنلاین وقت صرف کنند یا بقولی وقت تلف کنند. کاربران بیشتر از برنامه های فیسبوک ، گوگل مپ ، آمازون و … استفاده می کنند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که استفاده بیش از حد از این دستگاه ها باعث کاهش خلاقیت و ازبین رفتن زمان زیاد می شود ، که غیر قابل جبران است. استفاده کاربران گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگتر از اپلیکیشن‌ها در تمامی زمینه‌های بیشتر از دیگر کاربران است و شبکه‌های اجتماعی در این میان از محبوب‌ترین این اپلیکیشن‌ها است و در پی آن اپلیکیشن‌های موقعیت‌‌یاب ،  ویدئو ، خرید آنلاین و موسیقی قرار گرفته‌اند .

حتی شرکت اپل نیز ابعاد نمایشگر اسمارت‌فون‌های محبوب خود را افزایش داده‌است و شایعات نیز مبنی بر این هستند که مدل‌های بعدی محصولات این شرکت از ابعاد بزرگتری برخوردار است.

منبع : CNN

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بلک بری با افزایش نیروی استخدامی اش به دنبال گسترش گوشی های هوشمند جدید خود است .

نظرات در مورد : دستگاه های هوشمند باعث اعتیاد کاربران می شود.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *