تاثیر نگران کننده گوشی های هوشمند روی انسان ها

تاثیر نگران کننده گوشی بر ذهن انسان

براساس تحقیقات محققان در حوزه روانشناسی کاربران گوشی های هوشمند امروزه با استفاده زیاد از این دستگاه های هوشمند ، آنها را عضوی از ذهن خود می دانند ، این عامل باعث شده است برخی از کاربران گوشی های هوشمندشان را عضوی از ذهن و عقل خود بدانند ، این عامل تاثیر بسیار زیادی در کاهش عملکرد مغز آنان می گذارد.

سلطه گوشی های هوشمند بر ذهن انسان

براساس گزارشی که در روزنامه تلگراف منتشر شد ، دانشمندان بر این باورند انسان‌ها برای فكركردن درباره حل مشكلات زندگی شان بشدت بر گوشی های هوشمند خود وابسته شده اند. و عملکرد تفکر در زندگی روزانه بیشتر بر روی گوشی های هوشمند محول شده است. این اتفاق با افزایش تعداد کاربران این دستگاه های هوشمند به شدت گسترش یافته است. این مضرات گوشی های هوشمند واقعا نگران کننده است.

تاثیر نگران کننده گوشی های هوشمند روی انسان ها

روانشناسان کانادایی هم در یک آزمایش گسترده بر روی کاربران به این نتیجه رسیدند که  بسياری از آنها گوشی های هوشمندخود را بخشی افزوده شده به حافظه و هوش خود مي‌دانند ، و عملکرد تفکر را به آنها می سپارند.

این محققان افزودند تجهيزات پيشرفته امروزی مشوق افراد به جستجو برای پیدا کردن پاسخ‌های كوتاه و سريع می باشد و اين نوع پاسخ‌ها جايگزين تفكر پرتلاش و مبتني بر تحليل انسان ها شده است. با این روند بسیاری از دولت ها براحتی می توانند با تکیه بر اطلاعات منتشر شده در دنیای اینترنت و تکنولوژی های جدید تفکر کامل انسان ها را در راستای اهداف خود مدیریت نمایند.

در این تحقیق به این نتیجه دست یافتند که افرادی که کمتر از قدرت تحلیل و تفکر خود برای یافتن راه حل مشکلات خود اتکا می کنند بیشتر بسوی جایگزین کردن گوشی های هوشمند بجای تفکر و قدرت تحلیل خود هستند.

با انجام سه تحقيق مختلف این موضوع ثابت شد افرادی که برای حل يک مساله بيشتر به تفكر شهودی علاقه دارند و از تفکر تحلیلی بیزارند بیشتر به این دستگاه های هوشمند وابسته شده اند.

روند رو به رشد جایگزینی گوشی های هوشمند با ذهن انسان

در سال آینده یعنی 2016 مصرف کنندگان در دنیا به بیش از 2 میلیارد نفر خواهد رسید. و در سال 2015 به دو میلیارد و پانصد هزار نفر خواهد رسید ، این روند رو به رشد محققان را به این نتیجه رسانده است که آینده توسط گوشی های هوشمند کنترل و مدیریت خواهد شد. این دقیقا همان مشکلی است که انیشتین و بسیاری از دانشمندان پیش بینی کرده بودند.

بیشتر بخوانید  اعتیاد به گوشی تعادل مغز را دچار مشکل می کند

نظر شما کاربران عزیز در مورد این موضوع چیست؟ شما تا چه حد تفکرتان را به اسمارت فون ها سپرده اید؟ آیا برای حل هر مشکلی به اینترنت و گوشی های هوشمند خود مراجعه می کنید؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تاثیر نگران کننده گوشی های هوشمند روی انسان ها

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. وای خدا ، این یعنی یه فاجعه انسانی متاسفانه شرکت های تولید کننده با ارائه محصولات جذاب ملت رو بیشتر گرفتار میکنن

  2. این اطلاعات واقعا درسته ، و وضعیت مردم در این مورد واقعا افتضاحه متاسفانه نمیدونم چرا ما انسان ها همیشه به چیزای مختلف اعتیاد پیدا میکنیم